מעבר באור אדום

בשנים האחרונות ניכר שישנה עלייה ניכרת בכמות תאונות הדרכים בארץ והתחושה היא שהקטל בדרכים הפך למכת מדינה של ממש. למרות זאת, ציבור הנהגים והנהגות ממשיכים בכל יום לבצע עבירות תנועה שונות המסכנות חיים ובכלל זה עבירה של נסיעה באור אדום. כמובן, שלכל אחד סיבה אחרת מדוע הוא “נאלץ” לעבור את הצומת באור אדום, אם זה בשל לחץ להגיע לפגישת עבודה במשרד או בשל צורך לאסוף את הילדים מבית הספר וכן הלאה. חשוב להדגיש, שמעבר לסכנת החיים הכרוכה בנסיעה באור אדום בכביש, לנהג באופן אישי ולציבור הנהגים בכביש בכלל, מדובר בעבירת תעבורה שהעונש על ביצועה מתחיל מקנס כספי ויכול להגיע גם עד לשלילת רישיון הנהיגה. במאמר זה נסביר מה אומר החוק בעניין מעבר באור אדום, כיצד בפועל תופסים נהגים ונהגות אשר עוברים באדום, מהם העונשים בגין ביצוע העבירה וכיצד יוכל עורך דין תעבורה לסייע לכם.

מעבר באור אדום

מהי עבירה של מעבר באור אדום?

בתקנות התעבורה, תשכ”א-1961 נקבע כי נוהג רכב שמתקרב לצומת שבו התנועה מוסדרת על ידי רמזור, יציית לאותות שברמזור ולא ייכנס לצומת אלא לאחר שהופיע לפניו אור ירוק. בישראל, מעבר באור אדום היא אחת העבירות הנפוצות והחמורות ביותר. מדובר בעבירה מסוג ברירת קנס, כאשר מי שנתפס חוצה את הרמזור באור אדום, לא יזומן מיד למשפט אלא ייאלץ לשלם קנס כספי בסך 1,000 ₪. בנוסף לקנס הכספי, לחובת הנהג יירשמו 10 נקודות ברישיון הנהיגה, וזאת כחלק משיטת הנקודות שמטרתה לעקוב אחרי נהגים הנוטים לבצע עבירות תעבורה רבות. יצוין, שנהג שלא מסכים עם העובדות שנרשמו בדו”ח וחושב שהן לא מוצדקות, יכול להגיש בקשה להישפט בבית משפט לענייני תעבורה.

כיצד אוכפים מעבר באור אדום?

משטרת ישראל הציבה בצמתים רבים ברחבי המדינה, מצלמות אלקטרוניות שנמצאות בצמוד לרמזורים על מנת לתפוס נהגים שעוברים באור אדום. המצלמות מופעלות לרוב על ידי דריכת הרכב על פס ברזל שמותקן על הכביש. בעת שהרכב עובר על הפס באור אדום, המצלמה מצלמת שני צילומים בהפרש קטן, בכדי להוכיח שהרכב עבר את הצומת כולו באור אדום ולא רק את קו העצירה. הצילומים שהתקבלו במצלמות האכיפה ישמשו בבית המשפט כראיה להרשעת הנהג שביצע את העבירה. דרך נוספת להרשיע נהגים במעבר באור אדום היא על ידי עדות של שוטר או אזרח כלשהם שראו את הנהג מבצע את העבירה.

מעבר באור אדום - בקשה ל

פנייה לעורך דין תעבורה

יש להתייחס בחומרה לביצוע של עבירות תעבורה העלולות לגרום לתאונות דרכים קטלניות ולפגיעה בחיי אדם. חשוב לדעת, שדיון בבית משפט לתעבורה בגין נסיעה באדום יכול לגרור עונשים שונים דוגמת שלילת רישיון הנהיגה בפועל, שלילת רישיון נהיגה על תנאי וכן קנס כספי גבוה. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה הבקיא בדיני תעבורה שיפעל באופן מקצועי ויסייע במקרים של ביצוע העבירה. פנייה לעורך דין תעבורה מומחה שיעזור בניהול ההליך הפלילי בבית משפט לתעבורה, יכולה להביא לזיכוי או להפחתה משמעותית של העונש בגין מעבר באור אדום ברמזור. חשוב לדעת, שהיו מקרים לא מעטים שבהם נהגים שהורשעו בעבירה זוכו מסיבות שונות, כגון נהלים לא תקינים שבהם נקטה המשטרה, מחסור בראיות, רמזורים שלא הוצבו כדין, פרטים שלא מולאו באופן נכון על ידי המשטרה ועוד. לכן, נהגים רבים מעדיפים למצות את מירב האופציות על מנת שלא לשאת בעונש או לפחות לנסות להמתיק את העונש באמצעות פנייה לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בייצוג במקרים מסוג זה.

עודכן לאחרונה בתאריך 13 בספטמבר 2022 ע"י עו"ד תעבורה אוריאל גולדברג

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות

או חייגו עכשיו

מאמרים נוספים:

חוקי תעבורה

חוקי תעבורה כוללים את ההוראות הנוגעות לשימוש בכלי רכב ובדרך. בחוק מצויים סעיפים המגדירים עבירות תעבורה שונות ואת העונשים הצפויים למי שמבצען.החוקים נחקקו לראשונה ב-1929,

המשיכו לקרוא »
מאמרים נוספים: