ייצוג של חייל שנתפס נוהג שיכור

אין זה סוד שהצבא רואה בחומרה מצבים בהם חיילים נתפסים נוהגים שיכורים. לא משנה אם מדובר בחייל שנהג כשהוא על אזרחי, בסופשבוע או בחופשה ובוודאי כאשר מדובר בחייל על מדים שנתפס נוהג שיכור בעת תפקידו הצבאי.
מאבק זה בשכרות בנהיגה הוא מאבק ארוך שנים שצה”ל משקיע בו לא מעט, הן מבחינת פרסום, חינוך וכן מבחינת אכיפה וענישה. קל להבין מדוע הצבא פועל רבות נהיגה בשכרות בנושא, ראשית, מצב של נהיגה בשכרות מסכן את החיילים עצמם וכן את הסביבה, שנית, צה”ל לא מעוניין שהחיילים המשרתים בו יתנו דוגמא רעה של נהיגה בשכרות, שלוש, נהיגה בשכרות פוגעת בשירותו של החייל וביכולתו לבצע את תפקידו כראוי.
עם זאת, גם לחיילים שנתפסים נוהגים בשכרות מגיע להיות מיוצגים ולהציג את עמדת, ועל כן חייל שנתפס נוהג שיכור רצוי מאוד שישכור את שירותיו של עורך דין צבאי. עורך דין כזה ידע לייצג את החייל בעת חקירה של משטרה צבאית וכן בית משפט צבאי (שם יערך משפטו), הוא ידע לשמור על זכויותיו וינסה להוכיח שהוא לא אשם או לפחות להמתיק את עונשו כמה שאפשר.

כיצד מתייחסת מערכת המשפט הצבאית לעבירות תעבורה

יש לציין שהצבא נוהג לחלק באופן מסוים עבירות תעבורה. העבירות הקלות, הן עבירות שמתבצעות על ידי חיילים, בקבע או בסדיר, וכן על ידי אזרחי עובדי צה”ל בכל זמן, כלומר מחוץ לשעות שהם נמצאים בצה”ל. העבירות היותר חמורות הן עבירות בעלות זיקה צבאית, כולל עברות שמתבצעות ברכב פרטי בתוך יחידה או פעילות צבאית, וכן בשימוש ברכב צבאי מחוץ לבסיסי צה”ל.
עבירות תנועה שקשורות לנהיגה בשכרות, צה”ל מתייחס אליהם כאמור בחומרה רבה, ועל כן הוא ידאג להעמיד לדין חיילים בכל דרגה ובכל רמה אשר נתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול.
אם נתפסתם עוברים עבירה של נהיגה בזמן שכרות, אל תהססו ותמהרו לשכור את שירותיו של עורך דין צבאי אשר יעמוד לרשותכם. עורך דין יכול לעזור לכם, החל משלב החקירה על ידי החוקרים של משטרה צבאית ועד לשלבים מתקדמים כולל שלב המשפט, הערעור על החלטת השופטים ועוד.
עורך דין צבאי הינו עורך דין אשר מתמחה במשפט הצבאי, בכל הרבדים שלו, הוא עומד לרשות חיילים בסדיר, קבע ומילואים ומייצג אותם בכל עניין שקשור באופן ישיר או עקיף לצבא. לא כל עורך דין יכול לעמוד ולייצג בפני מערכת המשפט הצבאית, זה נכון גם במקרה של נהיגה בשכרות. עורכי דין אשר מייצגים חשודים בעבירות אלו באזרחי, לא בהכרח יוכלו לייצג חשודים גם בבית משפט צבאי אלא אם הם עברו הכשרה של משפט צבאי ולמעשה הוכשרו בשביל לייצג חשודים אשר משרתים בצבא, כחיילים סדירים, קבע או מילואים.

עודכן לאחרונה בתאריך 13 בספטמבר 2022 ע"י עו"ד תעבורה אוריאל גולדברג

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות

או חייגו עכשיו

מאמרים נוספים:

הסדר טיעון

מה זה הסדר טיעון הסדר טיעון, או עסקת טיעון, זה הסכם בין התביעה לנאשם בהליכים פליליים לעניין העונש. בעסקה הנאשם מודה במעשים המיוחסים לו בכתב

המשיכו לקרוא »
מאמרים נוספים:
תוקף רישיון נהיגה

מי שמחזיק ברישיון נהיגה ישראלי נתקל בוודאי לא פעם לשאלות הקשורות ברישיון. באופן מפתיע רוב הישראלים דווקא כן טורחים לערוך בדיקת תוקף לרישיון הנהיגה. השאלות

המשיכו לקרוא »