מה עושים במקרה של רשלנות רפואית לאחר תאונת דרכים?

מהנתון המפחיד הבא לא ניתן להתעלם: בשנת 2016 נרשמו לא פחות מ-12,015 תאונות דרכים בהן היו מעורבים נפגעים. 22,236 איש נפגעו בשנה זו, לרבות 335 הרוגים ו-1,845 פצועים קשה, שחייהם לא ישובו להיות כקדמותם לעולם. אין כל ספק, מגפת תאונת הדרכים הינה הקטלנית ביותר מאז קום המדינה, ועם זה אי אפשר להתווכח.

טיפול רפואי בעקבות תאונת דרכים מתבצע בעשרות בתי החולים ברחבי הארץ על ידי אלפי רופאי חדר מיון, טראומה, כירורגים ואחרים. ברובם הגדול של המקרים, נעשה הטיפול על הצד הטוב ביותר. אך מה אם הטיפול שניתן לכם או יינתן לכם בעתיד לווה ברשלנות רפואית כזו או אחרת? ובכן, במקרה הזה אתם זקוקים לעורך דין המתמחה בתחום מקצועי זה, על מנת שתזכו לפיצוי המגיע לכם על פי חוקי המדינה. רוצים לשמוע עוד על התנהלות נכונה במקרה של חשד לרשלנות רפואית לאחר תאונת דרכים? הישארו עימנו. 

כל הדרכים לתביעה – זיהוי, נזק, קשר סיבתי והפן הכספי

רשלנות רפואית אינה שכיחה במיוחד כשמסתכלים על אחוז המקרים מסך כל תאונות הדרכים, אך עם המספרים המפחידים איתם פתחנו, ברור שמבחינת תדירות, רשלנות שכזו מתבצעת אי שם כמעט מדי יום ביומו. ופה קבור האתגר הראשון – כיצד לזהות חשד להתנהלות רפואית לקוייה? בהנחה שאינכם אנשי מקצוע מתחום הרפואה, מדובר במשימה סבוכה למדיי. 

החכמה היא לנסות לזהות סימנים שונים, לצד, כמובן, תוצאות הטיפול (אם הפצוע נפטר, מן הסתם, החשד לרשלנות יהיה גדול יותר מאשר אם הפצוע החלים בחלוף זמן קצר): זמני המתנה חריגים, דברים שנאמרו לכם מפי אנשי צוות רפואי, דברים ששמעתם מבלי שנאמרו לכם ישירות, חשד וויזואלי של התנהלות לא תקינה (למשל: חוסר הקפדה על היגיינה של אחד מאנשי הצוות) וכדומה. אם קיימת אפשרות להתייעץ עם רופא אותו אתם מכירים, מה טוב. נמליץ בחום: אם יש לכם חשד סביר ומבוסס ברמה כזו או אחרת, אל תשמרו את העניין לעצמכם. תשמרו את חוסר הנעימות והמבוכה למצבים אחרים בחיים. זאת ועוד, חשוב לתעד דברים כשאפשר, בגבולות הטעם הטוב והחוק.

 

רשלנות רפואית - תאונות דרכים

הגעתם למסקנה שהתקיימה התנהלות רפואית מרושלת? שאלו את עצמכם שאלה נוספת: האם נגרם נזק ממשי, הפיך או בלתי הפיך, בעל משמעות גבוהה לתפקוד הפצוע בטווח הזמן הקרוב והרחוק? לעיתים קרובות, התנהלות רפואית מסתיימת ללא נזק כלשהו או עם נזק מזערי. במרבית המקרים הללו, תביעה כנגד הרופא או המוסד הרפואי עלולה להסתיים ללא תוצאות משביעות רצון ומוטב להימנע ממנה.

החלק הבא בדרך לתביעה הינו הסבוך ביותר – הימצאות קשר סיבתי ברור ומובהק בין ההתנהלות הרפואית לבין הנזק הממשי שנגרם. כאן כבר אינכם יכולים להמשיך ללא סיוע של גורם מוסמך – רופא מומחה ו/או עורך דין תותח מתחום תביעות זה. משרד עורכי הדין גולדברג, המתמחה בתחום תאונות הדרכים בפרט ותעבורה בכלל, ישמח להעמיד לשירותכם את מיטב עורכי הדין ואנשי המקצוע בדרך למסקנה המתבקשת.

יש רשלנות? יש נזק ממשי? יש קשר סיבתי? עכשיו כל שנותר הוא לבחון את הפן הכלכלי של התביעה, ולהחליט אם הסיכוי שווה את הסיכון. תביעת רשלנות רפואית הינה עניין לא זול כלל וכלל, ותובעים רבים יוצאים כששכרם בהפסדם. שקלו את הנושא מכל הבחינות, התייעצו עם כל גורם מוסמך שתראו לנכון, ואל תצאו להרפתקה הזו לפני שאתם בטוחים בצדקת הדרך ומאמינים בסיכויי ההצלחה.

תביעת רשלנות רפואית אינה נקמה, ניסיון לפגוע בפרנסתו של רופא או התנהגות כפוית טובה. היא דרישה מוצדקת לתת את הדין עם התנהלות שאינה תואמת את דרישות השירות והטיפול בישראל. מקווים שסייענו לכם במעט בנושא. סעו בזהירות ושמרו על עצמכם תמיד! 

עודכן לאחרונה בתאריך 13 בספטמבר 2022 ע"י עו"ד תעבורה אוריאל גולדברג

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות

או חייגו עכשיו

מאמרים נוספים:

עבירת מהירות

רוב הנהגים עוברים מדי פעם עבירת מהירות ולפעמים נתפסים על ידי שוטר שנותן דוח מהירות כזה או אחר.  ריכזנו עבורך מידע חשוב על העבירות והקנסות

המשיכו לקרוא »

נהיגה בזמן פסילה

נהיגה בזמן פסילה – אז מה? החוק הישראלי מתייחס בחומרה רבה לעבירות תעבורה כמו נהיגה בזמן פסילה. הקטנת מספר תאונות הדרכים נחשבת ליעד לאומי מזה

המשיכו לקרוא »
מאמרים נוספים:
עבירת מהירות

רוב הנהגים עוברים מדי פעם עבירת מהירות ולפעמים נתפסים על ידי שוטר שנותן דוח מהירות כזה או אחר.  ריכזנו עבורך מידע חשוב על העבירות והקנסות

המשיכו לקרוא »
מהירות מופרזת

גם ב-2023 עבירות מהירות מופרזת כנראה ישארו הנפוצות ביותר ולכן גם הנאכפות ביותר. אם גם אתה חוטא לפעמים ב”קיק” , הנה מה שהולך לקרות לך

המשיכו לקרוא »
חוק אופניים חשמליים

חוק אופניים חשמליים הוא כינוי למקבץ סעיפים ספציפיים במסגרת תקנות התעבורה החלים על אופניים חשמליים.כלומר, אין כיום בנמצא חוק מיוחד שנושא את השם חוק אופניים

המשיכו לקרוא »