מחיקת רישום פלילי שמקורו בעבירות תעבורה

במאגר המידע הפלילי קיים רישום עבור כל אדם שהורשע בעבירה פלילית.
קיימות הגדרות בחוק לגבי התיישנות הרישום הפלילי ומחיקתו, בהתאם לעבירות בהם האדם הורשע.
חשוב לדעת: אם אדם נשפט במשפט פלילי וזוכה בגלל חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור הרישום הפלילי נשאר תקף.

איזה עבירות תנועה נחשבות לפליליות?

נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהיגה בזמן פסילת רשיון ונהיגה ללא רישיון נהיגה (כלומר, שמעולם לא עבר מבחן תיאוריה ומבחן נהיגה מעשי ולא קיבל רשיון נהיגה כחוק).

מתי ניתן למחוק רישום פלילי?

קיימים קריטריונים בחוק למחיקת רישום פלילי במטרה לאפשר לאדם שהואשם בפלילי הזדמנות נוספת לחזור למוטב, לרבות השתלבות בשוק העבודה – בארגונים שהיו חסומים עבורו עקב הרישום הפלילי.

  1. התיישנות הרישום: בתקופה זו הרישום הפלילי חשוף לרשימה מצומצמת של ארגונים ומוסדות, כאשר משך תקופה זו תלוי במועד ביצוע העבירה, גילו של הנאשם ביום ביצוע העבירה, אופי העבירה ופס”ד שניתן.
  2. לאחר התיישנות הרישום: מתחילה להספר עוד תקופת זמן בהתאם לקבוע בחוק ועד למחיקתו המלאה של הרישום הפלילי.

איך מגישים בקשה למחיקת רישום פלילי?

בקשה לפרקליטות המדינה: זהו תהליך משפטי מורכב ומומלץ להעזר בשירותי עו”ד פלילי אשר ידע לנהל את התהליך במקצועיות ובנחישות. היה והפרקליטות משיבה לבקשה בחיוב – תשונה עילת סגירת התיק ל”חוסר אשמה” והרישום הפלילי ימחק.
אם הפרקליטות דוחה את בקשת המחיקה – ניתן להגיש עירעור לבג”ץ.
פנייה אל נשיא המדינה: נשיא מדינת ישראל מוסמך לאשר מחיקת רישום פלילי. על הנאשם לפנות בכתב לנשיא המדינה ולפרט בקשתו. הפניה מגיעה אל הנשיא לאחר שעברה הליך בדיקה מסודר של הצוות המקצועי במשרד המשפטים ונחתמה בידי שר המשפטים. בדומה לפניה לפרקליטות המדינה, גם כאן מומלץ להעזר בייעוץ וייצוג עו”ד פלילי מקצועי או עורך דין תעבורה, מיומן ומנוסה אשר יסייע בכתיבת הבקשה ובהליך כולו.

משרד עו”ד גולדברג מספק ייעוץ וייצוג משפטי לנאשמים המואשמים בעבירות תנועה פליליות ושומר נאמנה על הזכויות והאינטרסים של כל לקוח תוך חתירה למחיקת הרישום הפלילי. לקריאה נוספת על ייצוג משפטי פלילי – הכנסו.

עודכן לאחרונה בתאריך 13 בספטמבר 2022 ע"י עו"ד תעבורה אוריאל גולדברג

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות

או חייגו עכשיו

מאמרים נוספים:

בדיקת ינשוף

בדיקת אלכוהול – תנשוף לינשוף “תנשוף חזק” אמר השוטר במחסום שניה לפני שהחלה בדיקת ינשוף לאיתור אלכוהול. כל נהג יודע שנהיגה בשכרות או תחת השפעת

המשיכו לקרוא »
מאמרים נוספים:
תוקף רישיון נהיגה

מי שמחזיק ברישיון נהיגה ישראלי נתקל בוודאי לא פעם לשאלות הקשורות ברישיון. באופן מפתיע רוב הישראלים דווקא כן טורחים לערוך בדיקת תוקף לרישיון הנהיגה. השאלות

המשיכו לקרוא »