מעורבות בתאונת דרכים

מעורבות בתאונת דרכים 

כתב אישום על מעורבות בתאונת דרכים, מושפע ישירות מחומרת הפגיעה או הנפגע. ככל שחומרת הפגיעה תהיה קשה יותר, כך צפוי הנהג הפוגע לעונשים חמורים יותר ובהתחשב בנסיבות התאונה, רמת האשמות, העבר התעבורתי של אותו נהג פוגע ועוד.

כתבי האישום הניתנים לנהג פוגע על פי דרגת האישום

אם הנהג פגע קלות ופגיעה זו לא גרמה נזק ממשי, אך בנוסף נגרמה מעבירה המצויה בתוספת מעבירה המצויה כמו: נהיגה ברשלנות, נהיגה בקלות ראש כמו התעסקות עם הטלפון הנייד, אי ציות לתמרור עצור, אי ציות למתן זכות קדימה ועבירות תנועה נוספות. במצבים מסוג זה, החוק יחייב את בית המשפט, לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג הפוגע למינימום של שלושה חודשים.
פגיעה שגרמה לחבלה, כמו נזקי גוף משמעותיים, בית המשפט יורה על פסילת רישיון הנהיגה של הנהג הפוגע לשלושה חודשים וזאת בלי שום קשר לכבירה בה הורשע.
פגיעה בתאונת דרכים שגרמה לפגיעה קשה עלולה לגרור פסילה של שנים רבות ובמקרים מסוימים אף מאסר בפועל. מי שפגע קשות באדם עקב תאונת דרכים, או גרם למותו, הסכנה היא ממשית של מאסר בפועל למשך שנים רבות ואף לפסילת רישיון הנהיגה לצמיתות.

לא כל מעורבות בתאונת דרכים תביא למאסר בפועל

עקב הריבוי החמור בתאונות הדרכים בארץ, בתי המשפט נוקטים יד קשה למי שהיה אחראי או גרם לתאונת דרכים במיוחד אם מדובר על נהיגה ברשלנות. האישום יהיה גבוה יותר ככל שהפגיעה בגוף תהיה קשה יותר. יש לציין כי לא כל מעורבות בתאונת דרכים עשויה להוביל למאסר בפועל או לעבודות שירות. העונש יהיה תלוי בגורמים כמו עברו התעבורתי של הנהג הפוגע ורמת הפגיעה.
לבית המשפט יש שיקול דעת רחב ויש ברשותו הרבה סנקציות שיכולות להיות מוטלות על נאשם במעורבות תאונת דרכים, אם בפסילת הרישיון בפועל, פסילה על תנאי, הטלת קנס כספי, פיצויים לנפגע ועד למאסר בפועל. חשוב לדעת כי לקצין המשטרה סמכות מוקנית בחוק, לפסול את רישיונו של הנהג הפוגע ל- 60 יום וזאת בכפוף להליך השימוע בו תינתן אפשרות נוספת לנהג לנסות לשכנע את קצין המשטרה לשנות את החלטתו.

מעורבות בתאונת דרכים עם נפגעים – הליך פלילי המלווה בעונשים חמורים

לתאונת דרכים שיש בה עבירה חמורה נוספת כמו נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת סמים, התביעה נוקטת בהליך נוסף בו היא מבקשת לפסול את הנהג הפוגע מלנהוג עד סיום ההליכים המתנהל במשפטו.

תאונה שקרתה כאשר הנהג הפוגע עשה שימוש בטלפון הנייד

הנסיבות בגרימת התאונה הן שונות ומחמירות כמו למשל אם הנהג הפוגע דיבר בטלפון הנייד שברשותו ודעתו הוסחה בעת גרימת התאונה. על פי תקנה 28 לתקנות התעבורה – יש איסור לבצע שימוש בטלפון הנייד כל עוד הרכב נמצא בתנועה. אם נתפסת נוהג כאשר אתה מדבר בטלפון הנייד, הקנס הוא 1,000 ש”ח ו-4 נקודות, אך אם מדובר על הסחה בנהיגה בגלל דיבור בנייד שגרמה לתאונה העונשים כבר יהיו חמורים בהרבה יותר.

עודכן לאחרונה בתאריך 5 באוקטובר 2022 ע"י עו"ד תעבורה אוריאל גולדברג

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות

או חייגו עכשיו

מאמרים נוספים:

מאמרים נוספים:
שוטר עם אפוד זוהר מבצע בדיקת שכרות
נהיגה בשכרות 2021

נהיגה בשכרות 2021 – יש ממה לפחד? גם ב-2021 נהיגה בשכרות או תחת השפעה נחשבת לעבירה חמורה ביותר. בתי המשפט מחמירים בענישה בעיקר אם הנהג

המשיכו לקרוא »
הינשוף החדש

משטרת ישראל מגבירה את מאמציה להילחם בתופעת הנהיגה בשכרות, במסגרת הגברת המאמצים, הוכנסו לפעולה מכשירי ינשוף חדשים, המסוגלים לזהות כמויות קטנות יותר של אלכוהול באדי

המשיכו לקרוא »