נתפסת נוהג בעת שלילת רישיון – מה הלאה?

חשוב להבין שנהיגה ללא רישיון היא עבירה חמורה ולפיכך מומלץ להימנע בכל מחיר מלנהוג אם, מכל סיבה שהיא, איננו מחזיקים ברישיון נהיגה תקף עבור כלי רכב מן הסוג בו אנו נוהגים, ובוודאי אם רישיוננו נשלל מסיבה כזו או אחרת.

ישנו מגוון גדול של עבירות נהיגה ללא רישיון, כאלה הנחשבות חמורות פחות, כגון נהיגה עם רישיון שתוקפו פג לא מכבר, לכאלה הנחשבות חמורות יותר, כגון נהיגה ברכב מבלי שאי פעם קיבלתם רישיון או נהיגה בשלילה.

בכל מקרה בו נעצרתם על ידי שוטר אשר גילה כי אתם נוהגים ללא רישיון מומלץ מאוד לפנות ללא דיחוי אל עורך דין לענייני תעבורה, עורך דין שכזה יפעל בכל דרך אפשרית למזער את הנזק ולהפחית ככל שניתן את העונש שתקבלו, עונש העלול לכלול תקופת שלילה ארוכה מאוד.

שופטי בית המשפט לתעבורה רואים בחומרה עבירות של נהיגה בשלילה שכן הדבר מעיד על זלזול ברשויות החוק, במקרים מסוימים עלול אפילו להיגזר עונש מאסר בפועל, במיוחד על מי שזו לא הפעם הראשונה בה נתפס נוהג במהלך תקופת שלילה.

מה לעשות כששוטר מבקש מאיתנו להציג רישיון נהיגה

מי שנעצר על ידי שוטר כשהוא נוהג בזמן שלילת רישיון חשוב שידע שאין טעם לנסות להיתמם או להסתיר את האמת. לא יעזור לספר ש”שכחתם את הרישיון בבית”, איבדתם את הארנק וכד’. כיום השוטרים מצוידים במחשבים, בין אם כאלה הנישאים על ידם או מותקנים בניידת, באמצעותם הם יכולים לבדוק בזמן אמת מה סטטוס הרישיון שלכם כמו גם לקבל פרטים על ההיסטוריה שלכם כנהגים ועל הרכב בו אתם נוהגים (למי הוא שייך, האם הוא מבוטח כחוק).

לאור האמור לעיל, אם נתבקשתם לעצור ולהציג רישיונות בעוד אתם נוהגים ללא רישיון תקף, במהלך תקופת שלילה למשל, ספרו את האמת ואל תנסו ליפות את המצב, לא יעזרו תירוצים כגון “מדובר במצב חירום”, זו הפעם הראשונה שאני נוהג מאז נשלל הרישיון, הנסיעה היא למרחק קצר מאוד וכו’. צרו קשר עם עורך דין תעבורה בהקדם האפשרי.

היוועצו עם עורך דין תעבורה

מי שנעצר נוהג בזמן שלילה יקבל דו”ח, יידרש להפסיק מיד לנהוג ויצטרך להתייצב למשפט בבית הדין לתעבורה. חשוב לדעת שבתי המשפט מתייחסים בחומרה רבה למי שנתפס נוהג למרות שרישיונו נשלל, במקרים מסוימים עלול להיגזר על מי שנאשם בעבירה כזו עונש מאסר בפועל בנוסף לשלילה ארוכה מאוד. מן הסתם יתכנו מגוון נסיבות של נהיגה בשלילה וההבדלים ביניהן ישפיעו מאוד על העונש, כך למשל יתחשב בית המשפט בעברו של הנהג ובמיוחד לשאלה אם כבר נתפס בעבר נוהג ללא רישיון.

עורך דין תעבורה ידע להציג את הדברים באופן שיבטיח שבית המשפט ייקח בחשבון כל נסיבות מקלות, כך למשל ידגיש כל פרט בעברו של הנאשם שיש בכוחו לתרום להקלה בעונש, לא רק כנהג אלא כאזרח שומר חוק בכלל.

עודכן לאחרונה בתאריך 13 בספטמבר 2022 ע"י עו"ד תעבורה אוריאל גולדברג

השאירו פרטים לשיחת ייעוץ
ללא התחייבות

או חייגו עכשיו

מאמרים נוספים:

מהירות מופרזת

גם ב-2023 עבירות מהירות מופרזת כנראה ישארו הנפוצות ביותר ולכן גם הנאכפות ביותר. אם גם אתה חוטא לפעמים ב”קיק” , הנה מה שהולך לקרות לך

המשיכו לקרוא »

בדיקת ינשוף

בדיקת אלכוהול – תנשוף לינשוף “תנשוף חזק” אמר השוטר במחסום שניה לפני שהחלה בדיקת ינשוף לאיתור אלכוהול. כל נהג יודע שנהיגה בשכרות או תחת השפעת

המשיכו לקרוא »
מאמרים נוספים:
עבירת מהירות

רוב הנהגים עוברים מדי פעם עבירת מהירות ולפעמים נתפסים על ידי שוטר שנותן דוח מהירות כזה או אחר.  ריכזנו עבורך מידע חשוב על העבירות והקנסות

המשיכו לקרוא »